Tariff revision proposal for the FY 2024-25 to FY 2026-27
Tariff revision proposal
9496001912
IVR | | | SMS
9496010101
Emergency/Accidents
0471-2555544
Landline
1912
Toll free number
Visit
Customer Portal
The Facts
Newsletter
FEATURED DOWNLOADS
-
Public hearing on tariff revision 1 File
KSEBL/TRAC /G/Tariff Revision / 2024-25/656 | Date: 2024-09-07
-
Tariff revision proposal for the FY 2024-25 to FY 2026-27 1 File
1 | Date: 2024-08-02
-
Power Availability Report 1 File
1 | Date: 2024-05-31
-
Actions taken to cope with heavy fall in power demand due to unexpected rains in May 1 File
Vol II Issue 9 | Date: 2024-05-25
-
Annual Administration Report 7 Files
Annual Administration Report | Date: 2024-05-25
-
Negative propaganda on media regarding KSEBL EV Charging Station 1 File
Volume II - Issue 3 | Date: 2024-03-25
-
Selected List - Customer Relation Assistant at CCC 3 Files
Selection list/OCRA | Date: 2024-03-23
-
Distribution Cost Data 4 Files
Cost data | Date: 2024-02-08
-
Operation and Maintenance Manual for KULAMAVU SADDLE DAMS 1 File
O&M - 24 | Date: 2024-01-30
-
Operation and Maintenance Manual for VELLATHOOVAL DIVERSION WEIR 1 File
O&M - 23 | Date: 2024-01-30
-
Operation and Maintenance Manual for KUTTIYAR DIVERSION WEIR 1 File
O&M - 25 | Date: 2024-01-27
-
Supply code 2014 Amendment orders 9 Files
1 | Date: 2024-01-24
-
Application fee and other charges(Processing fee,Monthly rental charges,Reccuring Charges,Testing Fee,Penal Charges,Security Deposit etc) 1 File
1 | Date: 2024-01-24
-
Operation and Maintenance Manual for PERUMTHENARUVI DIVERSION WEIR 1 File
O&M - 22 | Date: 2023-11-30
-
OP No 85 of 2023 1 File
1 | Date: 2023-11-29
ET No. 01/ ESD-OCR/ KPN/ 24-25/ Dtd. 06.09.2024
LT RECONDUCTORING USING LT ABC KALLELIBHAGAM VILLAGE, THODIYOOR PANCHAYATH 3 DTR UNDER Electrical Section, Karunagappally North
Date: 2024-09-07
E-Tender
Work Tender
PAC between 5 Lakhs and 50 Lakhs
05/24-25/EE/ED/TSR(East) Dated.7.09.2024
Sale of Damaged and unserviceable Various Poles scrap available under various Electrical sections under Electrical Division, Thrissur (East)
Date: 2024-09-07
Normal Tender
Scrap Tender
PAC below 5 Lakhs
Hiring of a taxi jeep (having cubic capacity above 1500CC) with driver (vehicle registered during last 15 years only) on contract basis
Date: 2024-09-07
Normal Tender
Vehicle Hiring Tender
PAC below 5 Lakhs
‘ഉദ്യോഗസ്ഥരുടെ ഷോക്കേറ്റ് യുവസംരംഭക കുഴഞ്ഞു വീണു’ എന്ന തലക്കെട്ടില് ഒരു ദിനപത്രത്തില് വന്ന വാര്ത്ത വസ്തുതാവിരുദ്ധം; കെ.എസ്.ഇ.ബി.
04-Sep-2024
കെ എസ് ഇ ബി ഉദ്യോഗസ്ഥരുടെ ഭാഗത്തുനിന്നുള്ള പ്രതികൂല നടപടികളെത്തുടർന്ന് യുവസംരംഭക കുഴഞ്ഞു വീണു എന്ന തരത്തിൽ ഒരു ദിനപത്രം പ്രസിദ്ധീകരിച്ച വാര്ത്ത വസ്തുതകൾക്ക് നിരക്കുന്നതല്ല. കണക്ഷൻ്റെ ഭാഗമായി അനുവദിക്കപ്പെട്ട പരിധിയിലും വളരെ..
ഉരുൾപൊട്ടല് ദുരന്തം : ചൂരല്മല ടൗണ് വരെ വൈദ്യുതി എത്തിച്ചു, പുന:സ്ഥാപന പ്രവര്ത്തനങ്ങള് ഊര്ജ്ജിതം
30-Jul-2024
ഉത്തരകേരളത്തിലും മധ്യകേരളത്തിന്റെ ചില ഭാഗങ്ങളിലും കനത്ത മഴയും കാറ്റും തീവ്രമായ നാശനഷ്ടങ്ങളാണ് സൃഷ്ടിച്ചിരിക്കുന്നത്. ചൂരൽമല മുണ്ടക്കൈ ഉരുൾപൊട്ടലിനെത്തുടർന്ന് ദുരന്തഭൂമിയായി മാറിയ മേപ്പാടി ഇലക്ട്രിക്കൽ സെക്ഷന്റെ പരിധിയിൽ വരുന്ന മേഖലയിൽ മൂന്ന് കിലോമീറ്ററിലേറെ ഹൈ..
എന്ജിനീയറിംഗ് വിദ്യാര്ത്ഥികളുടെ മരണം; ജീവനക്കാര്ക്കെതിരെയുള്ള നടപടിയില് ഇളവില്ല
29-Jul-2024
കൊല്ലം എഴുകോണ് നെടുമണ്കാവിൽ വൈദ്യുതാഘാതമേറ്റ് രണ്ട് വിദ്യാർത്ഥികൾ മരണമടഞ്ഞ വിഷയത്തിൽ കുറ്റക്കാരായ ജീവനക്കാർക്കെതിരെ കർശന നടപടിയുമായി കെ എസ് ഇ ബി. 2021 ഒക്ടോബർ 30 ന് ടി.കെ.എം. എന്ജിനീയറിംഗ് കോളേജ് വിദ്യാർത്ഥികളായ..
അതിക്രമങ്ങൾക്കിരയാകുന്ന ജീവനക്കാർക്ക് നിയമ പരിരക്ഷയും ചികിത്സാ സഹായവും ഉറപ്പാക്കും: കെ എസ് ഇ ബി.
27-Jul-2024
കൃത്യനിർവ്വഹണത്തിനിടെ പൊതുജനങ്ങളിൽ നിന്ന് ആക്രമണം നേരിടുന്ന ജീവനക്കാർക്ക് നിയമ പരിരക്ഷയും ചികിത്സാ സഹായവും കെ എസ് ഇ ബി ഉറപ്പുവരുത്തും. ജീവനക്കാർക്കെതിരെ ശാരീരികവും മാനസികവുമായ അതിക്രമം വർദ്ധിച്ചുവരുന്ന സാഹചര്യത്തിലാണ് ഈ തീരുമാനമെന്ന് ചെയർമാൻ..
കൊടുങ്കാറ്റും പേമാരിയും; കെ എസ് ഇ ബിക്ക് 51.4 കോടി രൂപയുടെ നാശനഷ്ടം.
26-Jul-2024
കേരളത്തിലുടനീളം പ്രത്യേകിച്ച് മലബാർ മേഖലയിൽ കഴിഞ്ഞ ഒരാഴ്ചയായി അനുഭവപ്പെടുന്ന കനത്ത മഴയെയും കാറ്റിനെയും തുടർന്ന് കെ എസ് ഇ ബി യുടെ വൈദ്യുതി വിതരണ സംവിധാനത്തിന് കനത്ത നാശനഷ്ടങ്ങൾ ഉണ്ടായി. പ്രാഥമിക കണക്കുകൾ..
കെടാകുളത്ത് കെ എസ് ഇ ബി ജീവനക്കാർക്കെതിരെ അതിക്രമം; പ്രചരിച്ച വാർത്തകൾ വസ്തുതാവിരുദ്ധം
22-Jul-2024
കെഎസ്ഇബി കെടാകുളം ഇലക്ട്രിക്കൽ സെക്ഷനിലെ ജീവനക്കാർക്കെതിരെ അതിക്രമമുണ്ടായ വിഷയത്തിൽ ചില മാധ്യമങ്ങൾ വസ്തുതാവിരുദ്ധവും തെറ്റിദ്ധാരണാജനകവുമായ വാർത്ത നൽകിയത് തികച്ചും ദൗർഭാഗ്യകരമാണ്. കെ എസ് ഇ ബി അധികൃതരുടെ ഭാഗത്തുനിന്നുള്ള വിശദീകരണം ആരായാതെ തികച്ചും..
കാലവർഷക്കെടുതി; വൈദ്യുതി സംബന്ധമായ പരാതികൾ പരിഹരിക്കാൻ സർക്കിൾതല കൺട്രോൾ റൂമുകൾ
18-Jul-2024
കനത്ത കാറ്റും മഴയും കാരണം വൈദ്യുതി ശൃംഖലയ്ക്ക് വ്യാപക നാശനഷ്ടമുണ്ടായ സാഹചര്യത്തിൽ വൈദ്യുതി പുന:സ്ഥാപന പ്രവർത്തനങ്ങൾ ഏകോപിപ്പിക്കാൻ ഇലക്ട്രിക്കൽ സർക്കിൾ തലത്തിൽ 24 മണിക്കൂറും പ്രവർത്തിക്കുന്ന കൺട്രോൾ റൂമുകൾ ആരംഭിച്ചു. നാശനഷ്ടങ്ങൾ വിലയിരുത്താൻ..
വൈദ്യുതി ശൃംഖലയുമായി ബന്ധപ്പെട്ട അപകടസാധ്യത അറിയിക്കാൻ 94 96 01 01 01ൽ വാട്സാപ് സന്ദേശമയക്കാം.
12-Jul-2024
കെ എസ് ഇ ബിയുടെ വൈദ്യുതി ശൃംഖലയുമായി ബന്ധപ്പെട്ട് എന്തെങ്കിലും അപകടസാധ്യത ശ്രദ്ധയിൽപ്പെട്ടാൽ അറിയിക്കാൻ പൊതുജനങ്ങൾക്ക് അവസരമൊരുക്കി പ്രത്യേക വാട്സാപ് സംവിധാനം നിലവിൽ വന്നു. മഴക്കാലത്ത് പ്രത്യേകിച്ചും, വൈദ്യുതി ലൈനിൽ നിന്നും അനുബന്ധ..
പദ്ധതികൾക്ക് ഗതിവേഗം പകരാൻ കെ എസ് ഇ ബി പ്രോജക്റ്റ്സ് വിഭാഗത്തിൽ പുന:സംഘടന
11-Jul-2024
കെ എസ് ഇ ബി ലിമിറ്റഡിലെ പ്രോജക്റ്റ്സ് വിഭാഗം പുന:സംഘടിപ്പിച്ചു. ജനറേഷൻ പ്രോജക്റ്റുകൾ ദീർഘകാലമായി ഒച്ചിഴയുന്ന വേഗത്തിൽ നീങ്ങുന്ന പശ്ചാത്തലത്തിലും സിവിൽ വിഭാഗത്തിന്റെ ഉന്നത തലത്തിൽ എഞ്ചിനിയർമാരുടെ അഭാവവും കണക്കിലെടുത്താണ് ഈ തീരുമാനം...
വൈദ്യുതി അപകടങ്ങള് കുറയ്ക്കാന് ബോധവത്ക്കരണം ഊര്ജ്ജിതമാക്കണം – വൈദ്യുതി വകുപ്പ് മന്ത്രി കെ. കൃഷ്ണന്കുട്ടി
10-Jul-2024
വൈദ്യുതി അപകടങ്ങളുടെ മുഖ്യ കാരണം അശ്രദ്ധ, അഞ്ജത, അലംഭാവം എന്നിവയാണെന്നും ഇത് മറികടക്കാന് ബോധവത്ക്കരണം ഊര്ജ്ജിതമാക്കണമെന്നും കെ.എസ്.ഇ.ബി. ഉദ്യോഗസ്ഥര്1ക്ക് ഇതില് മുഖ്യ പങ്ക് വഹിക്കാനാകുമെന്നും വൈദ്യുതി വകുപ്പ് മന്ത്രി കെ. കൃഷ്ണന്കുട്ടി അഭിപ്രായപ്പെട്ടു. ..
What is fuel surcharge ?
Central Electricity Act, 2003, Section 62(4), provides for levying fuel surcharge on variations in electricity prices due to fluctuations in fuel prices. The National Tariff Policy stipulates that the uncontrollable..
What is Additional Cash Deposit (ACD)?
According to Section IV, Clause 67 of the Kerala Electricity Supply Code 2014, rules for maintaining Security Deposit for electricity charges and meter are described as follows: Clause 67. Security..
Pay your electricity bills using Consumer number as Account number
KSEBL has introduced a new payment system where low tension electricity consumers can pay their electricity bill using their 13-digit consumer number as a virtual account number. This system has..
MILESTONES
Implementation of Cloud Telephony Services
Revolutionizing Customer Service with Cloud Telephony at KSEBL.
2023Setting up of RE Data Centre
For Monitoring and Scheduling of Renewable Energy in the State KSEBL established a Renewable Energy Data Centre at CE (REES) Office. It was established on 03.08.2021.The Project cost is Rupees Seventy Lakhs only.
Introduction of Service At Doorsteps
As part of improving the ease of life and customer service,KSEBL has introduced a flagship project ““Services at doorsteps” as a pilot project under Electrical Circle, Palakkad from 01.10.2020 onwards.
2021Commissioning of first Floating Solar Project in Banasura Sagar
The first Floating Solar Project was commissioned in Banasurasagar on 31.03.2019 which has a capacity of 500 KWp.
2019Kerala becomes India's first state to have 100% households, electrified.
Kerala became India's first 100% households electrified state, with Chief Minister Pinarayi Vijayan declaring the state as 100% electrified on 29th day of may in 2017.
2017Commissioning of first Ground Mounted Solar Power Plant at Kanjikode
The first Ground Mounted Solar Power Plant of KSEBL was commissioned on 20.08.2015 at Kanjikkode. It has a capacity of 1MWp.
2015Formation of Centralised Customer Care and attached 24x7 Call Center
A Centralised Customer Care Centre (CCC) with an attached Call Centre was established under RAPDRP scheme Part A, started functioning at Vydyuthi Bhavanam, Pattom with a single BSNL PRI line.
2014Formation of KSEB Limited:
The Kerala State Electricity Board Limited is the successor entity of Kerala State Electricity Board. As per section 172 (a) of the Electricity Act 2003 and as mutually decided by the Government of India and Government of Kerala, KSEB had continued as Transmission utility and Distribution licensee till 24-09-2008.
2013Formation of Model sections:
In order to transform KSEB into a customer-oriented organization and to facilitate a face-lift in the operation of Electrical Section offices, KSEB decided to implement 75 model sections, one in each Electrical Division with effect from 01.06.2009.
2009Formation of Transmission and Distribution Coordination Committee
To minimize the supply interruption, effective utilization of transmission capacity (lines as well as substation), system improvement and to ensure proper cooperation between the Distribution and Transmission wings, the Board has constituted a Circle level Coordination Committee of Transmission and Distribution wings vide B.O.(FM)No.869/2008(DPCIII/T&DCC/2008-09) dtd 05.04.2008.
2008Implementation of new LT billing software - ORUMA
Computerisation Unit has successfully completed the development of new application software for LT billing based on open-source technology.
2008Formation of Consumer Grievance Redressal Forums (CGRF)
The Kerala State Electricity Board Ltd constituted as per BO dated 16.03.2006 - Consumer Grievance Redressal Forums(CGRFs) for each region namely - Southern, Central & Northern.
2006Formation of Transformer Field Repair Unit
In order to reduce the failure rate of transformers, and for better consumer satisfaction, the Board has formed District-wise Transformers Field Repair Units on 28.10.2005.
2005Formation of Transformer Field Repair Unit
Kerala State Electricity Board Ltd formed a district-wise Transformer Field Repair unit on 28.10.2005.
2005Formation of design cell
A design cell with headquarters at Vydyuthi Bhavanam, Kozhikode was formed as per B.O. dtd 23.12.2004
2004Implementation of Cloud Telephony Services
2023-05-17
KSEBL implemented the Cloud telephony Services on 17th May 2023 with the help of service providers M/s. Airtel on the phone number 9496001912. Any number of consumers can register a complaint/service request/get billing info, via Call (IVR) & WhatsApp without any manual intervention or waiting in a queue. An automated voice callback facility - "VOICE BLAST" was also implemented along with the above services to provide disconnection alerts to consumers one day prior to their disconnection date. Consumers will receive this automated voice callback alert from the phone number 8048214203.
Poll
Rate the Online services provided by KSEBL
Which Online Service do you find the most satisfying?